In Nieuws

Je staat er misschien niet bij stil, maar wij ervaren het keer op keer:

zodra een bedrijf gaat voldoen aan de privacywetgeving (zoals de AVG), staan alle seinen op groen om direct meer waarde te halen uit de beschikbare data. Neem bijvoorbeeld de kwaliteitseis, die de privacywetgeving aan je data stelt. Om aan die eis te voldoen, check je standaard bijvoorbeeld elk jaar bij je klanten of hun gegevens nog up-to-date zijn. Dat kunnen NAW-gegevens zijn, maar ook gegevens met betrekking tot hun voorkeuren, wensen en eisen. Met die actuele informatie – direct van de bron – zorg je direct voor betere kwaliteit van je data en… weet je steeds meer over je klanten.

Dankzij die informatie kun je gerichter aanbiedingen doen en zelf informatie verstrekken, maar het opent ook de deur naar andere inzichten. Bijvoorbeeld, dat je klanten op zoek zijn naar iets, dat je nu niet biedt. En dat het daarom loont om een bepaalde propositie toe te voegen aan je aanbod. Ook kan het zijn, dat uit de actuele data blijkt, dat een klant geïnteresseerd in één van je bestaande producten of diensten, maar dat je deze tot nu nog niet actief hebt aangeboden. Simpel gezegd: voldoen aan de privacywetgeving helpt jou aan waardevolle inzichten.

Daar hoeft het overigens niet bij te blijven. Want met je privacy-basis op orde kun jij je klantprofielen stap voor stap verrijken voor nog gerichtere aanbiedingen en nog betere service. En heb je een datastrategie? Dan kun je deze nog makkelijker implementeren. Jij hoeft je alleen te focussen op de privacy-maatregelen die nodig zijn om je strategie uit te voeren. Meer weten? Laat privacy ook in jouw voordeel werken. Wij staan voor je klaar.

Benieuwd wat Privacycoaches
voor jou kan doen?

onderlijn-test

Start typing and press Enter to search